Haber Merkezi
Akdeniz Kültür Merkezi’nde gerçekleşen tören, saygı duruşunda bulunulması, İstiklal Marşı'nın okunması ve üniversitenin Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi Müzikoloji Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Betül Yarar Koçer ile Öğr. Gör. Malak Baygozhin Gojayeva tarafından sunulan müzik dinletisiyle başladı.
Dinletinin ardından açış konuşmalarına geçildi. Törende konuşan Rektör Prof. Dr. Erol Yaşar, Tıp Fakültesinin üst düzey araştırma altyapısı, yenilikçi eğitim müfredatı ve duayen akademik kadrosuyla Türkiye’nin en saygın kurumlarından biri olduğunu vurguladı. Mezunların bu köklü birikimin ve kaliteden ödün vermeyen eğitim anlayışının somut birer eseri olduğunu ifade eden Yaşar, yıllarca fedakarlık gösteren ailelere ve öğrencileri şefkatle yetiştiren akademisyenlere teşekkürlerini iletti. Genç hekimlere seslenen Yaşar, beyaz önlüğün sadece bir kıyafet değil; umudun, şefkatin, bilimin ve fedakarlığın sarsılmaz bir sembolü olduğunu belirtti. Yaşar, "Meslek hayatınız boyunca; aklınızdan bilimi, kalbinizden vicdanı, dilinizden şefkati asla eksik etmeyin” dedi.
"HEKİMLİK İNSANLIK TARİHİNİN DEVAM EDEN BİR PARÇASI"
Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Murat Ünal ise 1998 yılında kurulan fakültenin bugün 264 öğretim üyesiyle güçlü bir akademik kadroya sahip olduğunu ve yeni mezunlarla birlikte bugüne kadar toplam 3 bin 56 hekim yetiştirdiğini kaydetti. Tıp eğitiminin sadece bilgi edinme süreci olmadığını belirten Ünal, hekimliğin Hipokrat’tan İbn Sina’ya uzanan uzun bir bilim ve insanlık mirası olduğunu söyledi. Hekimlikte usta-çırak ilişkisine dikkat çeken Ünal, "Kendinizi yalnızca birer klinisyen olarak değil; aynı zamanda insanlık tarihinin devam eden bir parçası olarak görün” ifadelerini kullnadı.
"UMUT TÜKENDİĞİNDE UMUT YEŞERTEN HEKİMLERİZ"
Tıp Fakültesi 23. Dönem mezunları adına kürsüye gelen Dönem Birincisi Dr. Sıla Denizli, beyaz önlüklerin omuzlarına yüklediği sorumlulukla altı yıllık zorlu eğitim sürecini geride bırakmanın gururunu yaşadıklarını dile getirdi. Eğitimleri boyunca hekimliğin laboratuvarlarda değil, hasta yatağı başında gösterilen şefkatle icra edildiğini hocalardan öğrendiklerini vurgulayan Denizli, desteklerini esirgemeyen ailelerine teşekkür etti. Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün "Beni Türk hekimlerine emanet ediniz" sözüne atıfta bulunan Denizli, "Unutmayın ki bizler; şifaya vesile olan, umut tükendiğinde umut yeşerten hekimleriz" şeklinde konuştu.
Konuşmaların ardından, Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Oya Ögenler tarafından mezunlara sembolik son ders verilerek Hekimlik Andı okutuldu. Törenin devamında Dönem Birincisi Dr. Sıla Denizli yaş kütüğüne dönem plakasını çaktı. Dereceye giren öğrencilere başarı belgeleri takdim edildi; Dr. Sıla Denizli temsili diplomasını Rektör Prof. Dr. Erol Yaşar'ın, dönem ikincisi Dr. Sıdıka Aysena Bölükbaşı Dekan Prof. Dr. Murat Ünal'ın, dönem üçüncüsü Dr. Elif Nur Gün ise Dekan Yardımcısı Prof. Dr. İbrahim Başhan'ın elinden aldı.
Mezuniyet töreni, temsili diplomalarını alan genç hekimlerin hep birlikte keplerini havaya atarak mezuniyet coşkusunu doyasıya yaşamasıyla sona erdi.